Translate

Thursday, August 25, 2011

Μια ταινία για το Napster στα σκαριά

O Alex Winter (ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης video clip των Red Hot Chilli Peppers, των Helmet και Bomb the Bass μεταξύ άλλων) θα σκηνοθετήσει μια ταινία σχετικά με το Napster*.
Ο Winter σε πρόσφατη συνέντευξη του δήλωσε ότι μια ταινία γύρω από την παρουσία του Napster στα μουσικά δεδομένα των 90s ήταν κάτι που προσπαθούσε πολύ καιρό να επιτύχει. Όπως είπε χαρακτηριστικά σε συνέντευξη του ο ίδιος ο σκηνοθέτης: «Ο Νapster έγινε σύμβολο νεανικής αντίδρασης και συνέβαλλε στο να αναπτυχθεί μια τελείως διαφορετική χροιάς άποψη γύρω από την πληροφορία, τα ΜΜΕ και την κυβερνητική λογική. Είναι μια συναρπαστική ιστορία για το πως ένα 18χρονο παιδί έφτιαξε κάτι που έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο».
from:www.avopolis.gr

* :
Την πρώτη έκδοση αυτού του προγράμματος έφτιαξε ο Shawn Fanning τον Ιανουάριο του 1999, όταν ήταν ακόμη στο πανεπιστήμιο. Ο Shawn όπως ο ίδιος υποστηρίζει, θέλησε να συνδυάσει τα προτερήματα της «κοινωνίας» του IRC που του άρεσαν ιδιαίτερα με τη πρακτική του να βρίσκεις και να μοιράζεσαι αρχεία μουσικής στο Internet. Το όνομα «Napster» προήλθε από το ψευδώνυμο που του είχαν βγάλει η φίλοι του στο σχολείο, και θέλησε να ονομάσει έτσι το πρώτο του πρόγραμμα.

Όταν η πρώτη έκδοση του Napster τιτλοφορήθηκε ως «Το αρχείο της εβδομάδας» από το download.com αφού το κατεβάσανε περισσότερα από 300.000 άτομα, κατάλαβε την εμπορική του αξία και αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με την εξέλιξη αυτού του προγράμματος.

Το Μάιο του 1999, ιδρύθηκε η «Appellant Napster Inc.» με τη μέθοδο χρηματοδότησης του «venture capital». Διευθυντής της εταιρείας ανέλαβε ο Hank Barry, ένας εκ των συνεταίρων της εταιρείας «Hummer Winblad Venture Partners» η οποία ήταν η κύριος χρηματοδότης της Napster Inc. Σήμερα η εταιρεία αυτή απασχολεί 45 άτομα προσωπικό, ενώ πρόσφατα εξόφλησε το 3ο πακέτο χρηματοδότησης αξίας 15 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή περίπου 6 δις δραχμές. (ελπίζω να μη τα θέλετε και σε Ευρώ!)

Το Napster εξελίχθηκε πολύ γρήγορα και έφτασε να έχει 32.000.000 χρήστες σε όλο τον κόσμο. Όπως θα ήταν φυσικό, το ίδιο γρήγορα απέκτησε πολλούς φίλους, φανατικούς υποστηρικτές αλλά και ορκισμένους εχθρούς!. Έτσι άρχισαν οι πρώτες ενοχλήσεις και οι δικαστικοί αγώνες.

Στις 3 Μαίου 2000, το γνωστό γκρουπ “Metallica” ζήτησε από το Napster να κόψει την πρόσβαση σε  317.000 χρήστες οι οποίοι προσέβαλαν τα δικαιώματα του γκρουπ ανταλλάσσοντας τραγούδια τους. Περισσότεροι από 30.000 χρήστες κινδύνευσαν να βρεθούν αντιμέτωποι με το νόμο στις 26 Μαίου, επειδή οι Metallica αποφάσισαν να στραφούν ενάντια των οπαδών τους που αντάλλασσαν μουσικά κομμάτια τους.

Στα τέλη του ‘99 άρχισε η δικαστική διαμάχη με το RIAA, (Recording Industry Association of America's). To RIAA υποστηρίζει ότι όλοι οι χρήστες του Napster καταπατούν πνευματικά δικαιώματα της ένωσής τους, και θέλει να σταματήσει να υφίσταται. Στη πραγματικότητα η ένωση προσπαθεί να καταπατήσει την τεχνολογία της ελεύθερης διακίνησης αρχείων, η οποία όπως υποστηρίζει είναι καταστροφική για τα συμφέροντα της, σύμφωνα με το Napster.

Αν δούμε όμως τα στοιχεία που παραθέτει το Napster και άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης, θα καταλάβουμε ότι το Napster δημιουργεί και ένα είδος «αρνητικής πώλησης». Με το πρόγραμμα αυτό έχεις τη δυνατότητα να ακούσεις και να πάρεις διάφορα τραγούδια, αλλά σύμφωνα με στατιστικές οι περισσότεροι χρήστες πηγαίνουν και αγοράζουν τα CDs. Ότι περίπου γίνεται και με τα προγράμματα της Microsoft. Ελεύθερη παράνομη διακίνηση, προκειμένου να εδραιωθούν στην αγορά. Χρησιμεύει δηλαδή ως ένα εργαλείο προώθησης (marketing tool).

Σύμφωνα λοιπόν με στατιστικές που παραθέτει το Napster και άλλοι οργανισμοί, στους πρώτους 4 μήνες του 2000, υπήρξε μία αύξηση της τάξης του 8% στις πωλήσεις των CDs στην Αμερική. Σύμφωνα με την έρευνα του «Greenfield Online» και του «YouthStream Media Networks» που έγινε σε 1135 φοιτητές, το 75% αυτών έχουν κατεβάσει μουσική από το Internet, ενώ το 58% αυτών χρησιμοποίησαν το Napster. Το 66% αυτών, δήλωσαν επίσης ότι κατέβασαν τη μουσική προκειμένου να ακούσουν δείγματα της μουσικής που ήθελαν να αγοράσουν.