Αφού είδαν και απόειδαν οι καλλιτέχνες
αλλά κυρίως οι εταιρείες ότι το παράνομο downloading δεν περιορίζεται
ούτε με ειδικές συσκευασίες στα cds ούτε με προσφορά διαφόρων
ακυκλοφόρητων τραγουδιών και live σε επετειακές κασετίνες η προσοχή τους
έχει πε΄σει και συμβαδίζει με την τεχνολογία αιχμής.
Πρόσφατο παράδειγμα η άμεσα αναμενόμενη κυκλοφορία της Bjork με τίτλο Biophilia.
Με την παράλληλη έκδοση 10 διαφορετικών apps (ένα για κάθε τραγούδι) θα
είναι μια ολοκληρωμένη interactive εμπειρία μουσικής, κινούμενης
εικόνας και παιχνιδιών.
Το Biophilia ελιναι ουσιαστικά το π΄ρωτο παγκόσμιο iPad album. Σε συνέντευξη της στο Twitter (!) η Bjork είπε σχετικά: «Προσπάθησα
ώστε να κάνω ένα δίσκο τον οποίο ο αγοραστής θα μπορεί να αποκτήσει
είτε μόνο του είτε με τη συνοδεία προσθηκών. Προσπαθώ να ενθαρρύνω τους
αγοραστές να πάρουν αυτό που θέλουν». Η χρήση της λέξης αγοραστής είναι άξια σημειολογικής αναφοράς.
Ο Ole Obermann, αντιπρόεδρος της Sony Music Entertainment σημειώνει σε δηλώσεις του ότι «η μαγεία της τεχνολογίας μπορεί να παρουσιάσει ένα ολοκαίνουργιο προϊόν στους καταναλωτές»
Χαρακτηριστικό παράδειγμα όπου το εφάρμοσε η Sony το παραπάνω δόγμα είναι όταν κυκλοφόρησε ο τελευταίος δίσκος των Slayer, World Painted Blood
(2010). Κατασκευάστηκε ένα app όπου με έναν εξομοιωτή φλίπερ ο
αγοραστής μπορούσε να ακούει δείγματα από τραγούδια του δίσκου και να
παίζει σε ένα περιβάλλον γεμάτο από σημεία αναφοράς της μπάντας. Το app
κόστιζε 2.99 δολάρια και οι πωλήσεις έφτασαν τις 100.000.
Η εταιρεία Mobile Roadie ειδικεύεται σε παρόμοιες εφαρμογές και δουλεύει με καλλιτέχνες όπως η Madonna, οι Beatles και οι Take That.
Οι τελευταίοι μόνο τον τελευταίο χρόνο είχαν 250.000 downloads από τα
apps που προσφέρει στους οπαδούς της μπάντας η συγκεκριμένη εταιρεία.
Χαρακτηριστικό επίσης παράδειγμα η μεγάλη κυρία της άκαπνης country, Taylor Swift που ένα app που στοίχισε μόλις 1000 δολάρια σε επίπεδο κατασκευής της απέφερε από πωλήσεις όχι λιγότερα από 140.000 δολάρια.
from:www.avopolis.gr